Artikel | "Verkopen in Crisistijd"
In deze crisistijd kun je niet stil zitten. Kieskeurig zijn al helemaal niet. Rennen dus, of toch niet…….?

De directeur was een man van weinig woorden. ‘Jan en Harm-Jan, we hebben meer omzet nodig, en dat is jullie taak. Klanten zijn overal, en zonder onze producten kunnen ze niet. Kansen genoeg dus. Aan jullie om ze te benutten.’ (bron: Personal Sales Management, Paul Postma)

Het ligt zo voor de hand, deze aanpak. Het is nu geen tijd voor strategie. Omzet moet er komen. Doen dus, denken komt later.

Verkopen is geen vak voor mietjes, nooit geweest ook. Het vereist veel energie, doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen. In persoonlijke verkoop, waar we het hier over hebben is ‘doen’ een belangrijk uitgangspunt voor een verkoper. Een noodzakelijke randvoorwaarde, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar is het ook voldoende om succesvol te zijn?

Download het gehele artikel hier.