Bekijk Forecast Tracker

BEHEER | VERKOOPPLAN | LEADS | RAPPORTEN | INSTELLINGEN
ngft-leads-menu01-nl-2

Onder LEADS opent zich het enige invoerscherm van Forecast Tracker voor dagelijks gebruik. Dit is zeer efficiënt en tijdbesparend. De meeste informatie hoef je maar een keer in te voeren. Je blijft up-to-date door alleen die gegevens te wijzigen die in de loop van de tijd veranderen. Op deze wijze blijft het bijhouden van de voortgang in je verkoopproces en je successen een plezier. De totalen van je forecast zie je direct in de onderste rij.

Lees meer over Leads invoeren...

Lees meer...

De ‘look & feel’ van het invoerscherm wordt helemaal door de gebruiker met de rol ‘Beheerder’ bepaald. Hoe dat gaat zie Tour – Beheer.

Sommige datavelden moet je zelf invoeren anderen worden door ForecastTracker berekend. Welke datavelden beschikbaar zijn hangt af van je abonnement en van de door de ‘Beheerder’ gemaakte selectie. Het invoeren van een nieuwe verkoopmogelijkheid of ‘lead’ gaat door te klikken op TOEVOEGEN LEAD. De velden met een asterix zijn verplicht. Een gebruiker met de rol ‘Verkoper’ kan alleen leads voor zichzelf invoeren. Een ‘Manager’ kan ook leads invoeren voor alle teamleden.

Een lead die eenmaal is ingevoerd gaat nooit verloren, zo houd je goed zicht op al je kansen en loop je geen risico dat je een verkoopkans vergeet. Om het overzicht te bewaren worden alleen de leads getoond met een (verwachte) ‘close date’ in het jaar dat is geselecteerd. In dit voorbeeld 2010. Je kunt nog verder inzoomen door het vakje TOON OPEN LEADS aan te vinken. Je ziet dan alleen die leads die actueel zijn en waaraan je nog moet werken om tot een opdracht te komen. Alle leads die de status ‘Win’, ‘Loss’, ‘No Go’ of ‘Anders’ hebben verdwijnen daarbij uit het overzicht. De totalen geven dan direct aan wat de totale waarde van de verkoopkansen is die nog in de pijplijn zitten. De leads die afgerond zijn vallen op door een kleurcodering.

Als je voortgang boekt in het verkoopproces kun je de status van de lead zeer eenvoudig aanpassen door op VERANDER te klikken.

De sorteerfunctie die op elk dataveld beschikbaar is, maakt het heel eenvoudig om op allerlei niveaus de forecastgegevens te presenteren. Zo zie je in één oog op slag alle leads die zich in een bepaalde fase van het verkoopproces bevinden als je sorteert op het dataveld ‘Status’.

De waarde in de kolom ‘Verkoopforecast’ is gelijk aan ‘Kans’ x ‘Waarde’. De ‘Kans’ wordt door de verkoper zelf toegekend (niet beschikbaar bij abonnement BRONS). De waarde in de kolom ‘Procesforecast’ wordt berekend door ForecastTracker op basis van de ‘Status’ in het verkoopproces. De waarde in de kolom ‘Contract’ (alleen met abonnement GOUD beschikbaar) wordt alleen gevuld als de opdracht gewonnen is en de lead de status ‘Win’ heeft. Zo zie je direct wat de totale omvang is van de opdrachten die al gewonnen zijn. De ‘Manager’ kan dit ook voor zijn gehele team zien.

Zorg ervoor dat de datum in de kolom ‘Wanneer’ altijd zo actueel mogelijk is. Deze datum wordt door ForecastTracker gebruikt in de verschillende rapporten en in het geval van een ‘Win’ om de doorlooptijd te berekenen.

Lees meer...

ngft-leads13-nl

Forecast Tracker is ideaal voor organisaties met één, enkele of vele gebruikers in verschillende teams die allemaal hetzelfde doel hebben om via een eenvoudig te gebruiken maar doeltreffend systeem de eigen verkoopprestaties te verbeteren. Commerciële mensen zijn altijd onderweg. Je kunt Forecast Tracker overal waar je bent bereiken als je toegang tot het internet hebt met een ondersteunde webbrowser:

  • Firefox
  • Internet Explorer 7
  • Safari
  • Opera

Forecast Tracker draait op een beveiligde internetomgeving (https:).

LET OP

  • Niet alle functies zijn voor alle abonnementen beschikbaar. Ga naar Prijzen om te zien welke functies beschikbaar zijn bij de verschillende abonnementen.

SUGGESTIES

  • Houd je forecast informatie actueel en werk je leads regelmatig bij. Je hebt dan het meeste profijt van de voordelen van Forecast Tracker.
  • Geef de waarden in de ‘categorieën’, in dit voorbeeld ‘Kanaal’ en ‘Regio’, unieke beginletters. Het intikken van de beginletter is genoeg om de waarde te selecteren. Dit verhoogt het gebruiksgemak.
  • Het intikken van het nummer van de verkoopstap ‘Status’ is voldoende om de juiste stap te selecteren.
  • Voer altijd een verwachte orderwaarde in. Als je die nog niet weet, maak dan een schatting of vul ‘0’ in.
  • Je eigen slagingskans ‘Kans’ kun je gebruiken om aan te geven dat je meer of minder vertrouwen hebt in een goede afloop van het verkoopproces dan volgens de ‘Procesforecast’.
  • Minder is meer. Voer alleen die informatie in die strikt noodzakelijk is.
  • Volg de Tour – Beheer om ForecastTracker in te richten zodat het aansluit bij je eigen bedrijf.
  • Volg de Tour – Rapporten om uitleg te krijgen over welke informatie over voortgang en prestaties in de verschillende rapporten te halen valt.

PROBEER

  • Probeer Forecast Tracker gratis voor 1 maand en ervaar het gemak van ForecastTracker. Meld je nu aan en geniet direct van de voordelen van Forecast Tracker.
 
logo grip4sales
Singel 123
3311 PC Dordrecht
+31 (0)78 7070 629